Tuesday, June 3, 2008

Äntligen sommar!

Ja man kan ju inte annat än att välkomna sommaren! Äntligen är isen bruten och det växer så det knakar runt vårt hus. Tomten som inte kan kallas för trädgård ännu är på väg att återerövras av skogen. En av fördelarna blir väl att jag kan plocka blåbär utanför huset.

Men att se tv4 vädereportage är nedbrytande. Varje morgon startar de med att påvisa hur klimatet har förändrats. Och här på Gotland klagar man förberedande på torkan för vi har ju inte fått något regn på snart tre veckor eller något sådant så nu har jordbrukarna redan förlorat miljoner. Kanske är det så men vi har haft sådan värme förut utan att skylla på mänskligheten, men det bortses ifrån hela tiden.

Jag tillhör de som inte tror på IPCC och Al Gore med anhang och vi blir fler. Nu senast vägrar Al Gore fortfarande inför hans Växjö-besök att ha presskonferens. Ungefär som Hillary Clinton envist biter sig fast i det demokratiska partiets val inför sin presidentkandidat.

Varför vågar han inte debattera? Det kan man ju fråga sig. Men enligt kända vänsternormer så ifrågasätter man inte hans höghet. Han är ju för guds skull kung av klimatfrågan.

Men jag välkomnar sommaren och hoppas jag blir av med den efterhängsna förkylningen jag har just nu.

No comments: