Monday, March 26, 2007

Bullshit

Varje måndag på kanal 6 så är det två halvtimmesprogram med Penn & Teller. Jag gillar dessa liberala trollkarlar väldigt mycket och framför allt deras program Bullshit som tar upp och avfärdar bullshit i från regering och andra. I kväll avrättade de en massa fördomar om knark. Framförallt då cannabis. Själv har jag aldrig tagit någon annan drog än alkohol, nikotin och koffein. Samt har jag varit i samma rum som när en cannabiscigarett skickades runt. Oops, det blev visst en del trots allt. Men jag rökte aldrig av den...

Jag har alltid varit laglig och faktiskt trott på den offentliga informationen om cannabis men Penn & Teller ställde en hel del på huvudet där.
Enligt en drogförespråkare så har det aldrig funnits en överdos av cannabis, den är alltså inte tillräckligt giftig för det men ändå olaglig. Det är ganska spännande eftersom den då inte skulle vara farligare än nikotin medans alkohol då är verkligt farligt. Där man faktiskt kan dricka i hjäl sig. Det här med att legalisera narkotika har alltid varit främmande för mig men nu börjar min uppfattning gunga rejält. Faktiskt är det så att jag tycker att jag äger min kropp och vad jag stoppar i den ska ingen bry sig om så länge jag inte skadar någon annan.
Klassisk liberalism helt enkelt.

Det är alltså propaganda jag har fått lära mig så här långt och den sitter djupt rotad tyvärr. Men skam den som ger sig. Nu är det dags att läsa in sig på detta.

No comments: