Wednesday, December 19, 2007

Naomi Klein sågas av Johan Norberg och Boris Benulic

Chockdoktrinen visade sig vara så full av rena faktafel och lögner som jag trodde. Johan Norberg uppmanade dock oss alla att läsa den. Detta ställer jag mig nog tveksam till, men om någon vill ge mig den så tar jag emot denna bok men betala för skräpet tänker jag inte göra.

Det hjälpte inte ens att marxisten Boris Benulic pratade om den. Även han avfärdade den som rent skräp som hörde hemma på fantasyhyllorna och inte som någon slags faktabok. Hans sågning av Klein var väl desto värre, samtidigt som han avfärdade en av recensenterna på DN-kultur som en virrpanna utan intellekt eller tillstymmelse till intelligens, var rå och roande.

Jag skulle hellre rekommendera till julklapp Johnny Munkhammars nyutgivna bok "the Guide to Reform" eller vilken bok som helst av Johan Norberg.

No comments: