Friday, January 11, 2008

Gott nytt år?

Får man säga det nu? Ja i vilket fall som helst gör jag det ändå. Det är få som läser denna blogg så, so what...

Det går lite upp och ner med skrivandet på denna blogg eftersom skrivlusten kommer och går och att hitta något eget att skriva om är väldigt svårt. Alliansregeringen tuffar på med sin politik som de gick till val på förutom de stora sveken. Och många hävdar att finansministern är väldigt duktig, så duktig att han liknas vid en modern Sträng. Så närmare sosse än så kan han väl inte komma utan att söka medlemsskap i socialdemokraterna. Som alla nadra så håller han hårt i pengar och vill inte längre sänka skatter för svenska folket. Trots att många länder i vår närhet gör det, och visar hur det är möjligt. En bok till finansministern är ju Johnny Munkhammars, the Guide To Reform.

En mycket bra bok som visar att det visst går att genomföra svåra reformer och ändå behålla makten länge, men då får man sluta upp att vela. Den som läser detta tror ju säkert att jag inte vill se en Alliansregering som styr vårt land men det är helt fel. Hellre en Allians som gör något gott än en vänsterregim som enbart vill förtrycka individen. Men det parti jag själv röstat på och tillhört har valt att triangulera sig bort från gamla värden som vi stått för under många år. Därför min kritik främst då mot moderata företrädare.

Sedan har man ju också gått fel väg i avlyssningsfrågan där man tar ett principiellt viktigt steg bort från då vi stod för fria och starka individer med en hög integritet. Därför har det blivit en del gnäll på dessa nya moderater. Är det då slut på gnället, nej inte så länge de håller på med sin vänstervridning för att behålla makten. Men jag hoppas att det blir mer och bättre konstruktiv kritik. Dels för mina få läsare om det nu finns några men också för mig själv som skribent på denna blogg. Kvalitet inte kvantitet.

Ha en god fortsättning!

No comments: